Utan uppkoppling

I onsdags var det plötsligt borta. Internet och tv-kanaler. Ringde supporten på torsdagen (eftersom den var stängd då jag kunde ringa på onsdagen). Det var inga driftstörningar och de såg inga fel, mer än att min router inte hade kontakt.

Bokade in en tekniker första lediga tid. Dvs måndag morgon. Segt.

Har läst böcker, fixat matlådor, städat, stickat i brist på dåliga tv-program och slösurfande. Bra med detox.

Teknikern kom. Hittade inga fel hos mig. Däremot insåg han att problemet fanns i min grannlägenhet som renoverats sen augusti. Tyvärr var ingen där under måndagen. Men idag har teknikern tydligen fått tillgång och fixat därinne eftersom jag fått tillbaka internet och tv-utbud.

Jag skrev ett ganska ilsket mail till min hyresvärd och undrade hur de ska kompensera mig då de är anledningen till mitt försvunna internet. De har inte ens svarat. Däremot har de gett mina kontaktuppgifter till sin underentreprenörer som renoverar. Vilket har inneburit att jag fått samtal och sms från dem då de vill att jag ringer. Varför skulle jag ringa dem? Och, vem har gett hyresvärden rätt att dela mina kontaktuppgifter?Jag är irriterad. Dessutom har inte min hyresvärd svarar mig på mailet så fortsättning lär följa.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s