Ett år

Helt ofattbart. Det var ju alldeles nyss. Samtidigt känns det som allt hände för länge sen.
17 maj 2013 var en varm och jätteskön dag. Kvällen var fantastisk. Musik, skratt och nya bekantskaper. Det berömda klicket, omedelbar attraktion, kyssar, hångel.
Där och då var det kört. Kärlek vid första ögonkastet. Jag mötte D.
Flera härliga månader följde. Lycka, fullständig glädje.
Ett år senare är jag fortfarande lycklig. Lycklig över att veta att jag kan känna så. Lycklig över att ha förändrats, äntligen vågade jag ta fram den där bubbliga, sprudlande Anna som låg dold långt därinne. Lycklig över vad vi hade. Lycklig att han kom in i mitt liv, att han tog sig igenom min mur. Lycklig att jag vågade släppa kontrollen och släppte in honom. Lycklig att veta att jag förtjänar att må bra.
Ett positivt år. Fullt av mot- men framför allt medgångar.
Idag ska jag bara njuta. Ett år har gått och jag ångrar fortfarande ingenting. Tacksam.

Lämna en kommentar